installer diagbox v7.77

Réduire
X
 
  • Heure
  • Afficher
Tout nettoyer
nouveaux messages
  • agridebains
    New Member
    • mars 2015
    • 11

    installer diagbox v7.77

    Bonjour

    Je souhaite installer diag box v7.77(8.03) mais je suis un peu perdu avec toute les mises a jour. Es il possible de passer directement d'un version v7.xx a la version v7.77? ou faut il installer dans un ordre précis?
  • Simple
    Super Member
    • août 2015
    • 253

    #2
    No, you have to do it step by step:
    First DiagBox 7.01/02 --> 7.xx-7.57 --> 7.57-7.58 --> 7.58-7.62 --> 7.62-7.66 --> 7.66.7.74 --> 7.74-7.76 --> 7.77 (8.13)..

    But Maitresox announced that he will be releasing 7.82 (8.18) soon.

    Commentaire

    • mickaR8
      Legendary Member

      • mars 2013
      • 1282

      #3
      Envoyé par agridebains
      Bonjour

      Je souhaite installer diag box v7.77(8.03) mais je suis un peu perdu avec toute les mises a jour. Es il possible de passer directement d'un version v7.xx a la version v7.77? ou faut il installer dans un ordre précis?
      Bonsoir, voici: http://www.lesamisdudiag.com/diagbox...iagbox-v7.html
      Je ne réponds pas au Message privé, sans avoir vu, ou participer au sujet en question, le forum et fait pour sa… Le partage et notre force.
      Technicien Expert Stellantis.

      Commentaire

      • agridebains
        New Member
        • mars 2015
        • 11

        #4
        Désolé de mon retour tardif mais merci beaucoup pour ces information qui vont être tes utiles

        Commentaire

        • mickaR8
          Legendary Member

          • mars 2013
          • 1282

          #5
          Envoyé par agridebains
          Désolé de mon retour tardif mais merci beaucoup pour ces information qui vont être tes utiles

          Bonsoir, le temps de ton retour n'est pas si grave, l’essentielle c'est que tu sois revenu pour y donner suite..
          Je ne réponds pas au Message privé, sans avoir vu, ou participer au sujet en question, le forum et fait pour sa… Le partage et notre force.
          Technicien Expert Stellantis.

          Commentaire

          • ballajunior
            Junior Member
            • juillet 2015
            • 31

            #6
            Envoyé par Simple
            No, you have to do it step by step:
            First DiagBox 7.01/02 --> 7.xx-7.57 --> 7.57-7.58 --> 7.58-7.62 --> 7.62-7.66 --> 7.66.7.74 --> 7.74-7.76 --> 7.77 (8.13)..

            But Maitresox announced that he will be releasing 7.82 (8.18) soon.
            Hello Simple,
            best wishes for 2016...

            Do you have any news about the 7.82 release? Do you think it would be possible to jump from 7.76 to 7.82 or we will need to pass via 7.77? Any hint?

            Otherwise, it is always a real pleasure to read your comments and see that some people like you, (Maitresox, Scary, mickaR8, nlc etc...) take their time to help others... It's rare nowadays ;-)

            Keep it this way ;-)

            Commentaire

            • Simple
              Super Member
              • août 2015
              • 253

              #7
              Thank you for the complement, it is pleasure to be of help and happy 2016 to you and all readers.
              Yes, you can move from 7.66 directly to 7.82 which Maitresox has already released..
              I actually downloaded all the updates and compiled few versions for myself, trying to have slightly different starting and ending points. But I have no intention of posting them, because Maitresox is already doing a good job reliably.
              You see, from DiagBox v7.67=8.03 up to 7.66=8.12 all updates are equal. But at 7.77 and 8.13 they split, v7.xx stops and v8.xx continues to currently 8.18. It is easy to see how it is done, but very time consuming to get files to work together.

              Commentaire

              • nounoudu69290
                New Member
                • octobre 2013
                • 11

                #8
                bonjour je n'arrive pas a instaler les mise a jour apres 7.57 echec contacter assitance merci de votre aide

                Commentaire

                • Simple
                  Super Member
                  • août 2015
                  • 253

                  #9
                  I am not sure I understand what you are saying, but after DiagBox v7.57 you continue the installation in this sequence --> 7.57-7.58 --> 7.58-7.62 --> 7.62-7.66 --> 7.66.7.74 --> 7.74-7.76 -> 7.76-7.82.
                  Make sure you install Microsoft .NET 3.5 sp1 and run DiagBox as Administrator.

                  Notice: if you are NOT using Windows XP, run DiagBox in Windows XP3 compatibility mode..

                  Commentaire

                  • maggara
                    New Member
                    • janvier 2016
                    • 14

                    #10
                    Sous windows 7 x86, j'ai un peu galéré à partir de la 7.62 pour passer en 7.66
                    J'ai du réinstaller tout Diagbox à zéro (7.01/02), en passant par le redémarrage en mode "sans echec" (suppression des répertoires d'install à la sauvage).
                    A partir de 7.62, installer les MAJ en tant qu'administrateur (clic droit sur la MAJ)
                    Après les MAJ relancer Diagbox mais en mode administrateur (clic droit/mode compatibilité/cocher utiliser ce programme en tant qu'administrateur)
                    comme ça, plus de problème de licence

                    Commentaire

                    • Simple
                      Super Member
                      • août 2015
                      • 253

                      #11
                      I tried Google translate, but I did not understand your message. Please answer these questions:

                      1- Are you using a Virtual Machine or not ?
                      2- Did you use DBCleaner to remove (ALL) DiagBox files and services ?
                      3- Did you see that C:\AWRoot and C:\App have been totally removed ?
                      4- Are there and services that are not completely removed ?
                      5- Are you having many versions of VC++ ?
                      6- Have you performed C:/>SFC /SCANNOW (CMD as Administrator) ?

                      I also had a problem when installing 7.62-7.66 on Windows 7/VirtualBox, but I solved it by cleaning all, and using 7.xx-7.57 (Scary) (Scary and Maitresox supposed to be the same, but there is 100mb difference). Sometimes there are problems with compression and decompression and where it writes temp files.

                      Good luck. Simple.

                      Commentaire

                      Chargement...